30. září 2018

Hrušková povidla

Přebytek hrušek mě donutil opět po letech vařit má oblíbená, a ještě jednou má oblíbená, hrušková povidla. A protože si nechci nechat svoje pokusy pro sebe, tak tady je snad jednoduchý recept, který jsem si pro sebe vytvořila z mnoha receptů na netu.



Nastrouhala jsem dvě kila neloupaných vyjadřincovaných hrušek a dala dusit do kastrolu. Pak jsem si nastrouhala kilogram loupaných a vyjadřincovaných hrušek, přidala do kastrolu a dusila, dusila, dusila.... Když hmota v kastrolu byla dostatečně udušená a hutná (rýha po projetí vařečkou zůstala) jsem ji trochu promixovala (to asi jen pro můj pocit, aby byla hmota jemnější). Dosladila jsem 200 gramy cukru a trochou kyseliny citronové (něco mezi kávovou a polívkovou lžičkou). Pak už jsem jen naplnila skleničky, zavíčkovala a dala dnem vzhůru odpočinout a schládnout.
Neskromně se musím pochválit, jsou výborné.....

Žádné komentáře:

Okomentovat